مروری بر توانمندسازی مدیران و معلمین آموزش و پرورش: تعاریف، ضرورت ها، علل و راهکارها |
کد مقاله : 1004-TELCONF (R1) |
نویسندگان |
هومن طاهرخانی *1، ابراهیم صفی خانی2، علیرضا رحمانی1 1آموزگار/آموزش و پرورش شهرستان تاکستان 2هیات علمی و مدیر گروه علوم تربیتی |
چکیده مقاله |
به طور کلی، به خاطر گسترش وسایل ارتباطی جدید و دسترسی آسان به آن و روبرویی دانش آموزان با دریایی از اطلاعات، لازم است مدیران و معلمان برای تربیت نسل جدید به نحو احسن، آموزش ببینند. از سال 1390 به بعد، این مسئولیت مهم را دانشگاه فرهنگیان پذیرفته است، تا با تربیت نیروهای توانا و توانمند جان و روح تازه ای به نظام آموزش وپرورش کشور ببخشد. موفقیت نظام آموزشی در تربیت دانش آموزان، به طور معنی داری تحت تأثیر دسترسی مدیران ومعلمان و مشارکت آنها در فعالیت های توسعه ی حرفه ای با کیفیت از جمله برنامه های توانمندسازی است. درمقاله حاضر، مروری بر تعاریف، ضرورت ها، علل وراهکارهای توانمندسازی مدیران و معلمان شده است و همینطور در ادامه از روش مقایسه ایی بین آنها سود جسته است. درتحقیق حاضر راهکارهایی برای بهبود درعملکرد توانمندسازی بیشتر مدیران و معلمان ارائه شده که توجه به آنها می تواند منجر به رشدو تعالی نظام آموزش و پرورش و در نهایت توسعه جامعه گردد، که به سه دوره تقسیم شده اند: قبل از ورود به دانشگاه فرهنگیان، دوران تحصیل در دانشگاه فرهنگیان وبعداز فراغت از تحصیل. امروزه توانمندسازی بعنوان یکی از ابزارهای سودمند ارتقاء کیفی کارکنان وافزایش اثربخـشی سـازمانی تلقـی می گردد. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: مدیران ومعلمان، توانمندسازی، دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |