نقش معلمان به عنوان عنصرکلیدی در تقویت فرهنگ دفاعی کشور جهت خنثی کردن جنگ شناختی با ایجاد رویکرد پرورش ذهن در کلاس درس |
کد مقاله : 1031-TELCONF |
نویسندگان |
آرزو احمدآبادی * استادیار دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
عامل مهم و اصلی در هر کشوری فرهنگ آن می باشد که این عامل اساسی، عنصر مهم در جنگ نرم بین کشورها است امروزه شاهد این هستیم که کشورهای غربی سعی دارند با سست کردن و از بین بردن مولفه های مهم فرهنگی کشورمان بتوانند زمام را در دست بگیرند. جنگ شناختی یکی از ابزارهای دشمن برای به انحراف کشیدن اذهان نسل نوجوان و جوان ما است. از این رو دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش از طریق پرورش دانشجو معلمان و معلمان می توانند گامی در جهت توسعه و تقویت فرهنگ کشور باشند. بنابراین هدف اصلی این مقاله اهمیت نقش معلمان در توسعه و تقویت فرهنگ دفاعی جهت خنثی سازی جنگ شناختی؛ از طریق توسعه و پرورش ذهن دانشآموزان است با توجه به اینکه معلمان با قشر عظیمی از دانشآموزان سرکار دارند و می توانند به عنوان الگویی موثر و به طور مستقیم در تقویت فرهنگی و آموزشی کشورمان عمل کنند؛ از این رو مقاله حاضر با روش توصیفی و تحلیلی سعی دارد تا با موشکافی ابعاد مختلف و توسعهی خویشتن پرورشی معلمان و سپس پرورش ذهن دانش آموزان به تقویت اذهان آنان برای درک و کشفِ حربه های سیاسی، امنیتی، فرهنگی و ذهنی دشمن با استنباط-های عقلی بپردازند. |
کلیدواژه ها |
جنگ شناختی، خویشتن پرورشی معلمان، پرورش ذهن دانشآموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |