پیش بینی شادکامی با ابعاد کمال گرایی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه 2 تبریز |
کد مقاله : 1047-TELCONF |
نویسندگان |
سهراب یزدانی *1، سپیده بادامچی2 1گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665، تهران، ایران. 2دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی، تبریز، ایران. |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر پیش بینی شادکامی با ابعاد کمال گرایی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه 2 تبریز بود. روش پژوهش براساس هدف، کاربردی و بر حسب گردآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه 2 تبریز در سال تحصیلی 1402-1401 بودند که تعداد آن ها براساس گزارش اداره آموزش و پرورش 5300 نفر است. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده و تعداد 357 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای جمع آوری داده ها، پرسشنامه کمال گرایی هویت و فلت (MPS) و پرسشنامه شادکامی آکسفورد (OHI) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون با استفاده از نرم افزار Spss24 انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین کمال گرایی و مؤلفه های آن (کمال گرایی خودمدار، دیگر مدار و جامعه مدار) با شادکامی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه 2 تبریز رابطه منفی و معناداری وجود دارد. از سویی کمال گرایی قادر است شادکامی را در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه 2 تبریز پیش بینی کند. |
کلیدواژه ها |
کمال گرایی، شادکامی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |