نقش باورهای معلمان در تدریس و یادگیری ریاضیات |
کد مقاله : 1052-TELCONF |
نویسندگان |
فرانک فرشادی فر * گروه آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران |
چکیده مقاله |
هدف از انجام این مقاله بررسی نقش باورهای معلمان در تدریس و یادگیری ریاضیات است. روش تحقیق کیفی و از نوع کتابخانهای است. روش شامل فرایندی منظم و گام به گام است که برای گردآوری اطلاعات جهت نگارش یک مقاله یا ارائه یک سمینار مورد استفاده قرار میگیرد. در طول فرایند یک مطالعه کتابخانهای همواره لازم است که پژوهشگر به عقب برگردد و اطلاعات قبلی را دستکاری، تعدیل و بازنویسی نماید. شایستگیهای معلمان نقش مهمی در افزایش کیفیت تدریس و یادگیری از گذشته تا کنون ایفا میکند. شایستگیهای معلم بهعنوان دانش، مهارتها، باورها، نگرشها و ارزشهایی تعریف میشود که معلمان باید داشته باشند تا بتوانند حرفه معلمی خود را به طور مؤثر و کارآمد انجام دهند. نطفه باورهای معلمان در مورد ریاضیات، یا ماهیت ریاضیات، در طول سالهایی که معلمان به عنوان دانش آموزان در کلاسهای مدرسه بودهاند شکل گرفته است. از آنجایی که باورها تأثیر عمیقی بر فکر و عمل هر معلم میگذارد و شناسایی آنها مهم است، در این مقاله به بررسی بخشی از این باورهای در مورد ریاضیات میپردازیم. |
کلیدواژه ها |
ماهیت ریاضیات، معلم، تدریس، یادگیری، باورها |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |