اثرات آموزش مجازی در دوران شیوع اپیدمی کرونا: یک مطالعه پدیدارشناسی بر تجربه زیسته دانشجویان معلمان
کد مقاله : 1053-TELCONF
نویسندگان
زهرا عرب1، آسیه ابراهیم زاده *2
1فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889 -14665، تهران، ایران
2گروه آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889 -14665 تهران، ایران
چکیده مقاله
این پژوهش کیفی با هدف شناخت تجربه زیسته دانشجومعلمان مرکز شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان از آموزش مجازی در دوره پاندمی کرونا انجام شده است. روش پژوهش پدیدارشناسی بوده و نمونه آن شامل 20 دانشجومعلم از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شده است. داده های پژوهش از طریق پرسش نامه تشریحی با سه پرسش معین و بازپاسخ که با گوگل فرم طراحی و توزیع شده است، جمع آوری شده است. داده ها با روش تحلیل مضمون کدگذاری شده و مضامین اصلی و فرعی مربوط به مزایا و معایب آموزش مجازی و پیشنهادات برای بهبود آموزش مجازی استخراج شده است. یافته های پژوهش نشان داد که دانشجومعلمان با چالش های زیادی در آموزش مجازی مواجه بوده اند و از کیفیت آموزش مجازی ناراضی بوده اند. برخی از مزایا، معایب و پیشنهادات برای ارتقای آموزش مجازی بیان شده است. پژوهشگران توصیه می کنند که مدیران آموزشی دانشگاه های فرهنگیان با توجه به نتایج این پژوهش، تدابیر لازم را برای بهبود وضعیت آموزش مجازی اتخاذ کنند.
کلیدواژه ها
آموزش مجازی، تجربه زیسته، دانشجومعلمان، کرونا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر