بررسی عوامل موثر بر پایش و توانمندسازی نیروهای جذب شده از طریق ماده ۱۷ و رأی دیوان عدالت اداری (مورد مطالعه: استان لرستان) |
کد مقاله : 1083-TELCONF (R2) |
نویسندگان |
ولی بهرامی *1، ابوذر قاسمی نژاد2، حسن ععفری3 1آموزش علوم اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران 2دکتری رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران 3دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان لرستان |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر پایش و توانمندسازی نیروهای جذب شده از طریق ماده ۱۷ و رأی دیوان عدالت اداری در استان لرستان است. روش به صورت کمی و جامعه آماری نیز کلیه معلمان بودند. نمونه گیری به صورت تصادفی ساده و ۲۵۰ نفر از معلمان انتخاب شدند . یافته های نشان داد که بین متغیرهای سن (۰/۴۱-)، سطح تحصیلات (۰/۵۱)، نوع جذب (۰/۳۶۹)، نگاه ابزاری به معلمی (۰/۳۷-)، ارزیابی و نظارت (۰/۵۱)، تفکر شناختی (۰/۶۱)، جذب و استخدام استاندارد (۰/۵۰)، مداخلات گروهی/ حزبی (۰/۴۴-)، دانش ارتباطی و مهارتی (۰/۵۳) با توانمندسازی معلمان رابطه وجود دارد. نتایج رگرسیون چندمتغیره نشان داد که متغیرهای مستقل می توانند ۰/۴۲۶ از تغییرات متغیر وابسته (توانمندسازی) را تبیین کنند. همچنین نیروهای جذب شده از حیث محتوای آموزشی و شرایطی که در آن تحصیل نمودهاند با یکدیگر متفاوت هستند و توانمندسازی این نیروها معطوف به نوع و نحوه جذب آنها میباشد. ارزیابی و عملکرد نیروهای ناقص، نامستمر و فاقد نظارت بالینی است. توجه به «عدالت در جذب» و « استاندارد سازی در جذب » موجب کاهش چالش های نیروهای جذب شده میشود و توجه به « ارزیابی/عملکرد مستمر نیروها» بر اساس نظارت بالینی می تواند به توانمندسازی آنها کمک کند. |
کلیدواژه ها |
توانمندسازی ، ماده ۱۷ جذب نیروی انسانی، رأی دیوان عدالت اداری، آموزش و پرورش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |