اخلاق کاری مفهوم شناسی –پیشایندها- پسایندها |
کد مقاله : 1099-TELCONF |
نویسندگان |
پروانه محمدی *1، منیره محمدی2، سیروس قنبری3 1دانش آموخته دکتری مدیریت آموشی 2دانشجوی کارشناسی ارشد 3استاد مدیریت آموزشی گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران. |
چکیده مقاله |
در این مطالعه به مفهومشناسی اخلاق کاری پیشایندها، پسایندها و ارائه راهکارهای با تأکید بر بهکارگیری سبک رهبری اخلاقی، عدالت سازمانی و یادگیری سازمانی بهعنوان پیشایند و رشد حرفه بهعنوان پسایند پرداخته شد.پژوهش حاضر توصیفی از نوع مطالعات نظری است. روش مطالعه کتابخانهای و ابزار پژوهش فیشبرداری بود نتایج بیانگر آن است که متغیرهای( رهبری اخلاقی، رهبری فضیلتگرا، رهبری اصیل، رهبری معنوی، رهبری اسلامی) و یادگیری( یادگیری حرفهای، یادگیری سازمانی، یادگیری دیجیتال، رضایت از آموزش، فرهنگی یادگیری و بهبود آموزش) و (عدالت سازمانی، عدالت پرداخت، عدالت در گزینش و استخدام عدالت در سیاستگذاری، عدالت ارزیابی) بهعنوان پیشایند های اخلاقی کاری شناسایی و متغیر رهبری اخلاقی و عدالت سازمانی مورد بررسی بیشتر قرار گرفت. رهبر اخلاقی و عدالت سازمانی بهعنوان پیشایند دارای نقش مؤثر و مثبت در اخلاق کاری میباشند اخلاق کاری دارای نقش مؤثر و مثبت در توسعهی حرفهای بهعنوان پسایند خود است.درنهایت راهکارهای جهت افزایش اخلاق کاری (معلمان) ارائهشده است. |
کلیدواژه ها |
اخلاق کاری، پیشایندها، پسایند ها، رهبری اخلاقی،عدالت سازمانی و توسعهی حرفهای. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |