تعیین رابطه بین سواد کامپیوتری و عملکرد تحصیلی دانشجو معلمان آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1219-TELCONF
نویسندگان
مرجان معیری *1، مختار ذاکری2
1هیات علمی گروه آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان
2گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، کد پستی889-14665 ، تهران، ایران
چکیده مقاله
در عصر حاضر، دسترسی به اطلاعات و استفاده مؤثر از آن برای تمام اقشار جامعه به منزله یک اصل اساسی درزندگی اجتماعی و حرفه ای به شمار می رود. در این راستا، داشتن سواد اطلاعاتی ابزار ارتباط با جهان می باشد. هدف از این مطالعه، بررسی رابطه بین سواد کامپیوتری و عملکرد تحصیلی دانشجو معلمان آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان بوده است. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری، شامل کلیه دانشجو معلمان رشته آموزش ریاضی پردیس های شهید بهشتی و فاطمه الزهرا بندرعباس به تعداد 96 نفر بود. نمونه آماری از طریق جدول کرجسی و مورگان، 45 نفر تعیین و به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها، از پرسشنامه سنجش سواد کامپیوتری توسط یداللهی و رحیمی(1390) استفاده شده است. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ برابر 0/84 و 0/79 به دست آمد. جهت بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد) و آمار استنباطی(ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره) بوده است. یافته ها نشان داد که : رابطه معناداری بین سواد کامپیوتری و عملکرد تحصیلی دانشجو معلمان آموزش ریاضی وجود دارد.
کلیدواژه ها
سواد کامپیوتری، عملکرد تحصیلی، دانشجو معلمان، آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر