بررسی تاثیر هوش فرهنگی و سواد فناوری اطلاعات دانشجو معلمان مرکز آموزش شهید میرشاکی شهرستان الیگودرز با سبک مدیریت کلاسی آنان
کد مقاله : 1255-TELCONF
نویسندگان
ولی سرلک *1، محمد گردان2، رضا سرلک3
1مسئول فناوری اطلاعات شهرداری الیگودرز-مدرس دانشگاه(آزاد اسلامی-مرکز آموزش شهید میرشاکی الیگودرز-پیام نور و علمی کاربردی شیشه لرستان)
2دانشجوی دکتری مهندسی کامپیوتر ،نرم افزار، گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، ایران
3دانشجو معلم کارشناسی، آموزش ابتدائی، مرکز آموزش شهید میرشاکی شهرستان الیگودرز
چکیده مقاله
در این پژوهش، با هدف بررسی ارتباط هوش فرهنگی و سواد فناوری اطلاعات دانشـجو معلمان مرکز آموزش شهید میرشاکی شهرستان الیگودرز با سبک مدیریت کلاسی آنان انجام گرفته است. جامعه آمـاری ایـن پـژوهش کلیـه دانشـجو معلمان مرکز آموزش شهید میرشاکی بوده که در زمان اجرای پژوهش تعداد آنها حدود 220 نفر بوده و از ایـن میـان به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران 140 دانشجو معلم به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گرد آوری داده هـا از سـه پرسـش نامـه هـوش فرهنگـی، سـبک هـای مدیریت کلاس درس و سواد فناوری اطلاعات استفاده شده است.روش های آماری مورد استفاده، شـامل آمـار توصـیفی (میـانگین، درصـد، فراوانـی ) و آمـار استنباطی (رگرسیون) بوده است. نتایج یافته ها نشان داد که مؤلفه های هوش فرهنگی دانشجو معلمان مرکز آموزش شهید میر شاکی الیگودرز، توسط سبک های مدیریت کلاسی آنها پیش بینی می شود و همچنین سـواد فناوری اطلاعات دانشجو معلمان مرکز آموزش شهید میر شاکی الیگودرز ، توسط سبک های مدیریت کلاسی آنهـا پیش بینی می شود.
کلیدواژه ها
هوش فرهنگی، فناوری اطلاعات، مدیریت کلاس،دانشجو معلم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی