تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه ی سوم ابتدایی بر اساس سواد عاطفی
کد مقاله : 1263-TELCONF
نویسندگان
مریم رضائی *
عضو هیئت علمی
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی بر اساس میزان توجه به مؤلفه های سواد عاطفی است . روش پژوهش کمی از نوع تحلیل محتوای می باشد. جامعه پژوهشی شامل کتاب علوم تجربی دوره ابتدایی تآلیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور است . نمونه آماری این پژوهش کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی است. ابزار جمع آوری داده ها در این پژوهش، فرم تحلیل محتوای محقق ساخته بر اساس مؤلفه های سواد عاطفی است. روایی صوری و محتوایی ابزار جمع آوری داده ، توسط پنچ معلم علوم تجربی پایه ی سوم مقطع ابتدایی و همچنین یک استاد تعلیم و تربیت، مورد تأیید قرار گرفت. پایایی ابزار پژوهش بر اساس آزمون هولستی 78/ بدست آمد، که نشان دهنده اعتبار بالای این پژوهش می باشد . جهت تجزیه و تحلیل داده ها ،از آمار توصیفی( فراوانی درصد ،میانگین ،نمودار) استفاده گردید. به طور کلی نتایج تحقیق نشان داد که به بعد عاطفی در کتاب درسی مذکور توجه کمی شده است و به مؤلفه های سواد عاطفی به طور متعادل توجه نشده است.
کلیدواژه ها
تحلیل محتوا،سواد عاطفی، علوم تجربی ، پایه سوم ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر