ویژگیهای معلم خوب، موفق و توانمند |
کد مقاله : 1288-TELCONF |
نویسندگان |
زینب صدیق محمدنیا *، مهین سلمانی زندآبادی، محدثه صباحی کارمند دولت(دانشجو معلم) |
چکیده مقاله |
هدف: بابررسی مطالعات پیشین و با توجه به اهمیت نقش معلم در یادگیری دانش آموزان و نقش سازندۀ او در جامعه نیاز دانستیم در مورد ویژگی های یک معلم اطلاعاتی بدست آوریم بنابراین هدف پژوهش حاضر یافتن ویژگی های یک معلم خوب،موفق و توانمند می باشد. روش پژوهش: برای انجام پژوهش حاضر از روش کیفی استفاده شده است.جامعۀ آماری پژوهش،دانشجومعلمان پردیس فاطمة الزهرای تبریز بودند.در پژوهش حاضر با استفاده از نمونه گیری هدفمند و در دسترس تعداد 10 نفر از اعضا تحت مصاحبه قرار گرفتند و داده های حاصل از آنها از طریق کدگذاری باز،محوری و انتخابی،تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج حاصل از یافتههای پژوهشی نشان میدهد یک معلم خوب، موفق و توانمند ویژگیهایی چون خوش ذوق بودن، مهربان بودن، تحصیل کرده و آگاه بودن ،مسئولیتپذیری، آشنا با روشهای نوین تدریس، باتجربه بودن، اهل تعامل و علاقمند به تدریس، منظم و مرتب بودن، ایدهپرداز بودن، برنامهریز بودن، حامی و پشتیبان بودن، صبور و صمیمی بودن را باید دارا باشد. نتیجه گیری: با توجه به تاثیر بالای معلم در رویکرد تحصیلی-اخلاقی دانشآموزان، معلم باید تلاش کند ویژگیهایی را خود داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل در جامعه ایفای نقش کند و اثر بالایی در پرورش انسانها داشته باشد. |
کلیدواژه ها |
:معلم، دانش آموز، آموزش، یادگیری، خوب،موفق، توانمند،خلاق |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |