سواد تربیتی معلم و شایستگی فناوری در اموزش و پرورش |
کد مقاله : 1293-TELCONF |
نویسندگان |
رضا صابری *1، مژگان قانع ملاطی2 1گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، 2دانشجوی ارشد دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیر الدین طوسی واحد کرمان |
چکیده مقاله |
هدف این مقاله، بررسی اهمیت سواد تربیتی معلم و شایستگی فناوری در حوزه آموزش و پرورش است. مقاله به بررس ی تأثیر این دو عامل بر بهبود کی فیت آموزش و یادگیری ، توانمندسازی دانشآموزان و پایداری حرفهای معلمان میپردازد . بروش پژوهش کتابخانه ای و اسنادی و روش جمع اوری اطالعات تحلیلی و استنتاجی بوده است که، مقاالت و منابع معتبر در حوزه سواد تربیت ی معلم و شایستگی فناور ی جمعآور ی شده و مورد بررس ی و تحلیل قرار گرفته اند. یافته های پژوهش حاکی از ان است که سواد تربیت ی معلم و شایستگی فناور ی تأثیر مستقیمی بر بهبود ک یفی ت آموزش و یادگیری ،افزایش تعامل و مشارکت دانشآموزان در فرایند یادگیری، تقویت مهارتهای تفکر انتقادی و حل مسئله، تقویت پایداری حرفهای معلمان و هماهنگ شدن معلمان با رویکردهای آموزشی نوین دارد و از میان پیشنهادات ارائه شده، مهمترین راهکار افزایش شایستگی فناورانه معلمان، ایجاد ی ک برنامه جامع و مداوم آموزش حرفه ای است. |
کلیدواژه ها |
سواد تربیتی معلم ،شایستگی فناوری،محتوای آموزشی فناورانه،پایداری حرفه ای معلمان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |