سواد تربیتی معلم و شایستگی فناوری در اموزش و پرورش
کد مقاله : 1293-TELCONF
نویسندگان
رضا صابری *1، مژگان قانع ملاطی2
1گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان،
2دانشجوی ارشد دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیر الدین طوسی واحد کرمان
چکیده مقاله
هدف این مقاله، بررسی اهمیت سواد تربیتی معلم و شایستگی فناوری در حوزه آموزش و پرورش است. مقاله به بررس ی تأثیر این دو
عامل بر بهبود کی فیت آموزش و یادگیری ، توانمندسازی دانشآموزان و پایداری حرفهای معلمان میپردازد . بروش پژوهش کتابخانه
ای و اسنادی و روش جمع اوری اطالعات تحلیلی و استنتاجی بوده است که، مقاالت و منابع معتبر در حوزه سواد تربیت ی معلم و
شایستگی فناور ی جمعآور ی شده و مورد بررس ی و تحلیل قرار گرفته اند. یافته های پژوهش حاکی از ان است که سواد تربیت ی معلم و
شایستگی فناور ی تأثیر مستقیمی بر بهبود ک یفی ت آموزش و یادگیری ،افزایش تعامل و مشارکت دانشآموزان در فرایند یادگیری،
تقویت مهارتهای تفکر انتقادی و حل مسئله، تقویت پایداری حرفهای معلمان و هماهنگ شدن معلمان با رویکردهای آموزشی نوین
دارد و از میان پیشنهادات ارائه شده، مهمترین راهکار افزایش شایستگی فناورانه معلمان، ایجاد ی ک برنامه جامع و مداوم آموزش
حرفه ای است.
کلیدواژه ها
سواد تربیتی معلم ،شایستگی فناوری،محتوای آموزشی فناورانه،پایداری حرفه ای معلمان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر