رابطه انیمیشن با یادگیری در کودکان و نوجوانان |
کد مقاله : 1315-TELCONF (R1) |
نویسندگان |
مرضیه سادات سید خراسانی1، زهرا ضابطی *2، نرجس سادات فاطمی2 1دکترای روانشناسی 2دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
باتوجه به پیشرفت های روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات ضرورت دارد از تکنولوژی در محیط های یاددهی- یادگیری بیشتر بهره ببریم. از این رو در این مقاله سعی داریم رابطه انیمیشن را در حیطه های مختلف یادگیری کودکان و نوجوانان بررسی کنیم. در راستای این هدف ابتدا چند نظریه مشهور را بررسی کردهایم و مقالات متمرکز بر موضوع مورد پژوهش را استخراج کرده و پس از بررسی از خلاصه و متن کامل مقالات برای نگارش استفاده کردهایم و در آخر در 5 بخش مختلف به صورت گسترده به بررسی ارتباط انیمیشن با یادگیری پرداختیم ازجمله رابطه انیمیشن با آموزش ارزشهای اخلاقی، پرورش خلاقیت کودکان، یادگیری دروس مختلف، علائم اضطراب و تفاوت های فردی افراد در یادگیری. نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که باتوجه به ویژگیهای تعاملی بودن انیمیشن که یادگیرنده را درگیر خود میکند و ویژگی چند حسی بودن آن که برای مخاطب انگیزه ایجاد میکند، یادگیری مفاهیم علمی، اخلاقی، منطقی و مهارتی بهتر انجام میشود و در کنار آن خلاقیت یادگیرنده پرورش پیدا میکند و نیروهای مزاحم یادگیری همچون اضطراب، ترس و احساس ناتوانی تعدیل میشود و حتی میتواند اهمیت تاثیر تفاوت های فردی اعم از جنسیت و توانایی فضایی افراد بر یادگیری را کمتر کند. |
کلیدواژه ها |
انیمیشن ، یادگیری ، کودکان و نوجوانان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |