نقش گذراندن دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی از دیدگاه معلمان (مطالعه علّی - مقایسه ای)
کد مقاله : 1318-TELCONF
نویسندگان
عاطفه نشری بخشایش *، سحر میکائیلی، نسترن هاشم زاده
دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی عترت واوان
چکیده مقاله
این تحقیق نشان می‌دهد که کودکانی که در برنامه‌های پیش‌دبستانی با کیفیت بالا شرکت می‌کنند، در مقایسه با همسالان خود که در دوره پیش‌دبستانی شرکت نکرده‌اند، احتمالاً دانش‌آموزان موفقی در کلاس اول هستند.این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و برای اجرای آن از روش علّی - مقایسه ای استفاده شده است. لذا این تحقیق از دیدگاه معلمان که با هدف مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند و دانش آموزانی که نگذرانده اند، می باشد.جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان پایه اول ابتدایی شهرستان شهریار به تعداد 60 نفر انتخاب شدند و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه گذراندن دوره پیش دبستانی با میزان پیشرفت تحصیلی استفاده شد . به منظور تحلیل داده ها از شاخص های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش یافته های استنباطی و جهت مقایسه گروه ها از آزمون T گروه های مستقل (Independent T test) استفاده شد. نتایج نشان داد که تفاوت آماری معنی داری در میانگین پیشرفت تحصیلی دو گروه وجود دارد (05/0>p ).
کلیدواژه ها
پیش دبستانی، پیشرفت تحصیلی، مهارت های اجتماعی،پایه اول، آموزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر