تحلیل محتوای کتاب روان شناسی پایه یازدهم: ضریب درگیری رومی و ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت
کد مقاله : 1426-TELCONF
نویسندگان
سعید رومانی *1، اسفندیار سپهوند2، سید علی محمد مختاری2، علی اصغر ملایی سادیانی3
1گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی۸۸۹_ ۱۴۶۶۵ تهران، ایران s.roomani@cfu.ac.ir
2مامور اموزشی
3دانشجوی علامه طباطبایی لرستان
چکیده مقاله
هدف از این تحقیق ،تحلیل محتوای کتاب روانشناسی یازدهم بر اساس ساحت های تربیتی و ضریب درگیری ویلیام رومی بود.همچنین ،روش تحقیق نیز کیفی و از نوع تحلیل محتوا بود. جامعه و نمونه تحقیق نیز کتاب روانشناسی پایه یازدهم علوم انسانی بود.همچنین روش گردآوری اطلاعات از راه برسی اسناد بوده و تجزیه و تحلیل آماری ازطریق آزمون خی دو و ضریب درگیری ویلیام رومی بود.یافته ها پژوهش نشان می دهد که ساحت های تربیتی به یک اندازه به کار برده نشده است و بیشتر به ساحت علمی فناورانه تاکید داشته و به ساحت هنری نیز کمتر از همه توجه شده است.همچنین در ارتباط با ضریب درگیری ویلیام رومی متن کتاب غیر فعال ، سوالات و تصاویر فعال بوده است که نشان دهنده تاکید بیش از اندازه بر محفوظات در متن کتاب است.پیشنهاد می شود در تالیفات بعدی به تمام ساحت های تربیتی و فعال بودن کتاب برای دانش آموزان تاکید شود.
کلیدواژه ها
تحلیل محتوا ، ساحت های تربیتی ،ضریب درگیری ویلیام رومی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی