مبادی تصوری و تصدیقی سواد تربیتی معلم در ساحتهای ششگانه تربیتی |
کد مقاله : 1433-TELCONF |
نویسندگان |
سیدمهدی حسینی * استادیار گروه معارف دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
تعلیم و تربیت در هر کشوری، مرهون معلمانی است که با دلسوزی و تلاش فراوان، دانش آموزان را برای آینده کشور تربیت می کنند. در این راستا هر نوع تربیتی مستلزم این است که مربی از سواد تربیتی لازم برخوردار باشد. از طرف دیگر سازمان آموزش و پرورش کشور مکلف شده است در تربیت دانش آموزان هر شش ساحت تربیتی را در نظر بگیرد در این پژوهش مبادی تصوری و تصدیقی سواد تربیتی معلم در ساحت های ششگانه بررسی شده است. روش این پژوهش تحلیلی استنادی است و جمع آوری داده ها به روش کتابخانه ای است. از یافته های پژوهش عبارت است از ارائه تعریف دقیق از واژگان مرتبط با سواد تربیتی معلم در ساحت های ششگانه تربیتی و بیان گزاره های بدیهی یا اثبات شده عقلی یا نقل شده از قرآن یا روایات که قابلیت دارند به عنوان تکیه گاه ارزشمند در بحث سواد تربیتی معلم در ساحت های ششگانه تربیتی مطرح گردند. |
کلیدواژه ها |
معلم، تربیت، سواد تربیتی، مبادی، ساحتهای ششگانه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |