تحلیل محتوای کتاب تاریخ یازدهم انسانی |
کد مقاله : 1436-TELCONF |
نویسندگان |
فضل اله فولادی پور *1، فضل اله فولادی2 1عضو هیات علمی 2هیات علمی |
چکیده مقاله |
هدف از انجام این تحقیق تحلیل محتوای کتاب تاریخ یازدهم انسانی با توجه به ساحتهای تربیتی و روش ضریب درگیری ویلیام رومی در سال 1402 بود. روش تحقیق کیفی و از نوع تحلیل محتوا، جامعه و نمونه تحقیق کتاب تاریخ سال یازدهم انسانی، روش گردآوری اطلاعات بررسی اسناد و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون خی دو و ضریب درگیری ویلیام رومی بود. یافتههای تحقیق نشان میدهد ساحتهای تربیتی به یک اندازه به کار برده نشده است و بیشتر بر ساحت اجتماعی و سیاسی تاکید داشته است و همچنین در ارتباط با ضریب درگیری متن کتاب غیر فعال، عکس و تصاویر هم غیر فعال که نشان دهنده تاکید بیش از اندازه بر محفوظات میباشد. اما سؤالهای کتاب غعال است و نشان دهنده این است که سؤالات این کتاب هم بر محفوظات به طور مناسب و هم بر درگیری فعال دانشآموزان با کتاب تاکید دارد. پیشنهاد میشود در تألیفات بعدی این کتاب بر تمام ساحتهای تربیتی به اندازه و فعال بودن کتاب برای دانشآموزان تاکید شود. |
کلیدواژه ها |
تحلیل محتوا، ساحتهای تربیتی، تاریخ، ضریب درگیری ویلیام رومی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |