تعامل بین سواد تربیتی معلم و شایستگی های آن |
کد مقاله : 1451-TELCONF |
نویسندگان |
شعبان محمدی *1، حسین محمدی2، علی سلطانی3، حسین سیفی4، جمشید اسدی5 1دکتری ریاضی، آموزش و پرورش منطقه سرولایت، شهرچکنه، ایران 2کارشناسی ارشد مشاوره، آموزش و پرورش منطقه سرولایت،شهرچکنه،ایران 3کارشناسی ارشد فقه و حقوق، کارشناش مقطع متوسطه، آموزش و پرورش خراسان رضوی، اداره آموزش و پرورش منطقه سرولایت،چکنه،ایران 4کارشناسی ریاضی، آموزش و پرورش منطقه سرولایت،شهرچکنه،ایران 5کارشناسی ریاضی، آموزش و پرورش منطقه قوچان،شهر قوچان،ایران |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سواد تربیتی معلم بر شایستگی های حرفهای، فناوری، پژوهشی و اجتماعی در استان خراسان رضوی با استفاده از روش معادلات ساختاری است. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی همبستگی، مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. نمونه مورد مطالعه از معلمان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان مشهد در سال 1402 انتخاب شد.با توجه به حجم جامعه در دسترس و باتوجه به فرمول تعیین حجم نمونه کوکران تعداد 100 پرسشنامه بین معلمان توزیع شد که از این میان تعداد 100 پرسشنامه دریافت شد. نرخ بازگشت پرسشنامه ها 80 درصد است.جهت آزمون فرضیه ها و بررسی معنی داری پارامترها از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده گردید. نتایج نشان می دهد که سواد تربیتی معلم بر شایستگی حرفهای تاثیر معناداری دارد. سواد تربیتی معلم بر شایستگی فناوری تاثیر معناداری دارد. سواد تربیتی معلم بر شایستگی پژوهشی تاثیر معناداری دارد. سواد تربیتی معلم بر شایستگی اجتماعی تاثیر معناداری دارد. |
کلیدواژه ها |
سواد تربیتی معلم،شایستگی حرفهای، شایستگی فناوری، شایستگی پژوهشی شایستگی اجتماعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |