ارائه مدل مفهومی تربیت دانشجومعلم شایسته: یک مطالعه سنتزپژوهی
کد مقاله : 1456-TELCONF
نویسندگان
نسیبه شادابی *1، سعید رومانی2
1آموزش و پرورش
2دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه مدل مفهومی مولفه های تربیت دانشجومعلم شایسته: یک مطالعه سنتز پژوهی بود.این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا کیفی و در زمره تحقیقات سنتزپژوهی مبتنی بر رویکرد بررسی مطالعاتی در حیطه موضوع موردمطالعه است. جامعه پژوهش همه‌ مقالات علمی‌-پژوهشی‌، پایاننامه‌های‌ کارشناسی‌ ارشد، رساله‌های‌ دکتری‌ و کتابهای‌ چاپ شــده از پایگاه های اطلاعاتی مگ ایرانف نورمگز، ایران داک، سیویلیکا، سید، پرتال جامع علوم انسانی و پایگاه خارجی گوگل اسکولار طی‌ ســالهای‌ 1402-١٣٨٠ در داخل‌ کشــور و سالهای‌ ٢٠23-١٩٩٠ در خارج از کشور اســت‌ که پس از انتخاب اولیه 32 پژوهش و مقاله به بررسی نهایی رسیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش کد گذاری استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان می دهد که مولفه های تربیت دانشجومعلم شایسته شامل ویژگی های شخصیتی، مکانیسم های فردی،تعاملی ،ارزشیابی، خصوصیات رفتاری،اخلاقی،تربیتی ،محیط یادگیری، مکانسیم اشتیاق،کارگروهی ،تحقیق و کنشگری می باشند
کلیدواژه ها
دانشجو معلم، معلم شایسته، سنتز پژوهی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر