سواد تربیتی و مدیریت کلاس |
کد مقاله : 1470-TELCONF |
نویسندگان |
ساینا سادات مرتضوی، حنانه فرجی، نسرین فتحی کمارعلیا، مهسا عزتی * دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
سواد تربیتی یکی از چندین نوع سواد معرفی شده است که نقش تربیت، نگرش و دانش تربیتی در آن حائز اهمیت است. آموزش و پرورش دانشآموزان به عبارتی ساخت آینده یک جامعه است و از این رو، در مدارس و کلاس درس که یکی از مهمترین مراکز تربیتی جامعه هستند باید تلاش شود تا این آموزش از راه صحیح و تاثیرگذار صورت گیرد. مدیریت کلاس از مهمترین وجهههای کلاس درس است که در آموزش و یادگیری دانشآموزان بسیار تاثیرگذار است. مدیریت کلاس از طرف معلم صورت میگیرد و از جایی که معلم میتواند نقش راهنما و الگو را در رفتار یا حتی درس برای دانشآموزان داشته باشد، باید آگاهی کامل نسبت به مدیریت شرایط مختلف یا هنگام مواجهه با اتفاقات ناگهانی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو کلاس را کنترل کند. اگر مدیریت کلاس درس به خوبی انجام نشود، میتواند از مهمترین عوامل مختل کننده یادگیری محسوب شود. پژوهشی که در این مقاله صورت گرفته بر حسب هدف از نوع پژوهش کاربردی است و در جهت دستیابی به هدف پژوهش از مطالعه کتابخانهای و منابعی از قبیل مقالات و ژورنالها استفاده شده است. |
کلیدواژه ها |
سواد تربیتی، فنون تدریس، کلاس درس، معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |