سواد و شایستگی معلم در بکارگیری فناوری و محتوای الکترونیکی در فرایند یاددهی -یادگیری |
کد مقاله : 1475-TELCONF |
نویسندگان |
فروزان ادیب فر *1، عاطفه یاوری2، ریحانه رضوانی3 1دانشگاه فرهنگیان لرستات 2دانشجو معلم رشته آموزش تاریخ ، دانشگاه فرهنگیان ، خرم آباد ، لرستان ، ایران 3دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله کمالوند |
چکیده مقاله |
آموزش و فرایند یاددهی و یادگیری امروز ه عرصه شگفتی هاست . پیشرفت فناوری و محتوای الکترونیکی می توانند در زمانی واحد ، گستره ی عظیمی از فراگیران را در برگرفته و با رعایت عدالت در آموزش به همگان سود برساند . تحولات جوامع خواهی نخواهی ما را در مسیری قرار داده است که نمی توانیم به عنوان معلمی با شایستگی و سواد لازم از فناوری روز بی اطلاع باشیم . توانایی در تولیدو بکارگیری محتوای الکترونیکی از بدیهیات بهره بردن از فناوری است . در این مقاله سعی شده است با مراجعه به تحقیقات و اسناد موجود و با بهره گرفتن از شیوه تحلیل و توصیف اطلاعات گردآوری شده به بررسی ضرورت بالا بردن شایستگی معلمین در بهره بردن از فناوری و تولید محتوای الکترونیکی پرداخته شود . در جریان این پژوهش به تحقیق ثابت گردید استفاده از فناوری و خصوصا تولید و بکارگیری محتوای الکترونیکی برای به روز بودن و همراهی با جهان در حال حرکت امری ضروری است و لازمه آن داشتن معلمینی با شایستگی های لازم است که در تربیت آنها برنامه ریزان کلان آموزشی با در نظر گرفتن وقت و هزینه لازم بایستی کوشا باشند . |
کلیدواژه ها |
معلم ، شایستگی ، فناوری ، محتوای الکترونیکی ، یاددهی و یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |