دلایل فقدان وجود تفکر انتقادی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه دانشجومعلمان پردیس شهید باهنرکرمان
کد مقاله : 1477-TELCONF
نویسندگان
حنانه سیدی *1، نعیم خالصی2، فاطمه قادری رمازی3
1دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان کرمان
2کارشناسی آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان کرمان
3دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان کرمان
چکیده مقاله
هدف از تحقیق حاضر، بررسی عوامل فقدان تفکر انتقادی در میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه دانشجومعلمان پردیس شهید باهنر کرمان است. روش تحقیق کیفی و از نوع روایت‌پژوهی است و نگارندگان به واکاوی تجارب زیستی افراد می‌پردازند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات مصاحبه است که در آن از روش نمونه‌گیری هدف‎مند استفاده شده و یافته‌ها به واسطۀ کدگذاری ارائه شده‌اند. برای تجزیه و تحلیل و بررسی اطلاعات و مفاهیم به دست آمده از مصاحبه‎ها از روش کدگذاری (باز، محوری و انتخابی) استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق دانشجومعلمان آموزش ابتدایی پردیس شهید باهنر در دو سایت شهید رجایی و علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان کرمان بودند. نتایج حاصل از تحقیق نشان می‌دهند که عوامل آموزشی، نگرشی، اجتماعی، مدیریتی، خانوادگی، تاریخی، فرهنگی و... مانع از ایجاد تفکر انتقادی در دانشجومعلمان است لذا هدف نهایی پژوهش، شناسایی این عوامل برای‌ رفع آنها، آشنایی دانشجویان با تفکر انتقادی، آگاهی از اهمیت و ضرورت تفکر انتقادی و اقدام در جهت تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب می‌باشد.
کلیدواژه ها
جامعه، آموزش، نگرش، تفکر انتقادی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر