مقایسه نقش مولفه های سرمایه روانشناختی و مدیریت کلاس در درس کارورزی 3، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شهر خرم آباد |
کد مقاله : 1494-TELCONF |
نویسندگان |
فتانه فتحی *1، حامد یعقوبیان2، المیرا دستگردی3 1گروه آموزش ابتدایی ، پردیس آیت اله کمالوند، شهر خرم آباد، ایران. 2مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی 3دانشجوی دانشگاه فرهنگیان رشته علوم اجتماعی |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر مقایسه مولفه های سرمایه های روانشناختی و مدیریت کلاس در دانشجو معلمان پسر و دختر دانشگاه فرهنگیان در کارورزی 3 شهر خرم آباد بود. در پژوهش حاضر از روش علی- مقایسهای استفاده شد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آمار استنباطی شامل تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) و آزمون T گروههای مستقل استفاده شد.. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز(2007) و پرسشنامه مدیریت کلاس عالی و یزدی (1387) بودند. نتایج پژوهش نشان داد F مشاهده شده بین گروهی مقایسه دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان ازلحاظ سرمایه های روانشناختی و مدیریت کلاس معنیدار میباشد. برای بررسی نقطهی تفاوت، بین متغیرها از تحلیل T مستقل روی متغیرهای مورد مطالعه استفاده شد. نتایج تحلیل T مستقل نشان داد، بین میانگین نمرات دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان در تاب آوری تفاوت معنا دار وجود دارد، اما بین خرده مقیاس های امید، خودکارآمدی و خوش بینی در دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان تفاوت معنا دار وجود ندارد. |
کلیدواژه ها |
امید، خودکارآمدی، تاب آوری، خوش بینی، سرمایه های روانشناختی، مدیریت کلاس، دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |