مقایسه نقش مولفه های سرمایه روانشناختی و مدیریت کلاس در درس کارورزی 3، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شهر خرم آباد
کد مقاله : 1494-TELCONF
نویسندگان
فتانه فتحی *1، حامد یعقوبیان2، المیرا دستگردی3
1گروه آموزش ابتدایی ، پردیس آیت اله کمالوند، شهر خرم آباد، ایران.
2مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی
3دانشجوی دانشگاه فرهنگیان رشته علوم اجتماعی
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر مقایسه مولفه های سرمایه های روانشناختی و مدیریت کلاس در دانشجو معلمان پسر و دختر دانشگاه فرهنگیان در کارورزی 3 شهر خرم آباد بود. در پژوهش حاضر از روش علی- مقایسه‌ای استفاده شد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌های آمار استنباطی شامل تحلیل واریانس چند‌متغیری (مانوا) و آزمون T گروه‌های مستقل استفاده شد.. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز(2007) و پرسشنامه مدیریت کلاس عالی و یزدی (1387) بودند. نتایج پژوهش نشان داد F مشاهده شده بین گروهی مقایسه دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان ازلحاظ سرمایه های روانشناختی و مدیریت کلاس معنی‌دار می‌باشد. برای بررسی نقطه‌ی تفاوت، بین متغیرها از تحلیل T مستقل روی متغیرهای مورد‌ مطالعه استفاده شد. نتایج تحلیل T مستقل نشان داد، بین میانگین نمرات دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان در تاب آوری تفاوت معنا دار وجود دارد، اما بین خرده مقیاس های امید، خودکارآمدی و خوش بینی در دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان تفاوت معنا دار وجود ندارد.
کلیدواژه ها
امید، خودکارآمدی، تاب آوری، خوش بینی، سرمایه های روانشناختی، مدیریت کلاس، دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر