بررسی اثر بخشی شایستگی‌ های پژوهشی دبیران شیمی همگام با پیشرفت دنیا.
کد مقاله : 1509-TELCONF
نویسندگان
مهدیه حمیدی *1، فائزه شهدوست فرد2
1آموزش و پرورش
2دانشگاه فرهنگیان تهران
چکیده مقاله
تحقیق حاضر به منظور بررسی اثرات پژوهش بر تحول نظام آموزش و ورود آن به عرصه تعلیم و تربیت و افزایش علاقه‌مندی دانش آموزان نسبت به این امر انجام پذیرفته است. تقویت سواد پژوهشی معلمان منجر به تقویت قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری در لحظات حساس و مواجهه با دانش آموزان خاص می‌گردد و این امر به بهبود تدریس آنان کمک می‌کند. در این مقاله سعی شده است با مروری بر مهارت‌های لازم برای انجام پژوهش و تحقیق در امر تحصیل دانش‌آموزان و ترغیب دبیران شیمی به افزایش دانش روز، اهمیت اثربخشی پژوهشی در تدریس مبتنی بر فناوری‌های دیجیتالی مانند هوش مصنوعی بر آموزش شیمی در کلاس‌های درس مورد ارزیابی قرار گیرد. به دلیل پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف، سازمان آموزش و پرورش نیازمند تخصصی‌تر شدن کلاس‌های درس و ارائه مطالب است، از اینرو یکی از ضرورت‌های جوامع روز دنیا آشکار کردن شایستگی پژوهشی در بین افراد مهم و تاثیر‌گذار است. رویکرد شایستگی محور باید در تمام عرصه‌ها مورد توجه کارکنان مشاغل، به ویژه معلمان قرار گیرد.
کلیدواژه ها
کلمات کلیدی: معلم پژوهنده، سواد تربیتی، سواد پژوهشی، شیمی، هوش مصنوعی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر